گوگل سرچ کنسول چیست؟(google search console)

گوگل سرچ کنسول چیست؟(google search console)

3 اسفند 1399

کنسول جستجوی گوگل چیست؟

کنسول جستجوی گوگل مجموعه‌ای از ابزارها و منابع برای کمک به مالکان وب سایت، webmasters، بازاریابان وب و متخصصان SEO به نظارت بر عملکرد وب سایت در شاخص جستجوی گوگل است.

ویژگی‌ها شامل اطلاعات در مورد ظاهر جستجو، ترافیک جستجو، به روز رسانی وضعیت فنی، اطلاعات و منابع آموزشی اضافی می‌شوند.

کنسول جستجوی گوگل قبل از این که نام فعلی گوگل را در سال ۲۰۱۵ به دست آورد به عنوان گوگل Webmaster شناخته می‌شد.

کنسول جستجوی گوگل (یا مخفف "GSC")به webmasters اجازه می‌دهد تا وب سایت خود را از طریق پورتال رسمی اداره کنند که پر از آمار مفید است. دسترسی به ابزارها و داده‌های ارائه‌شده به طور مستقیم توسط موتورهای جستجو می‌تواند وب سایت شما را ساده‌تر کند! اما دقیقا چه خبر است؟

این یک کانال ارتباطی است

حساب‌های کنسول جستجو اصلی و رسمی هستند که در آن گوگل با مالکان سایت ارتباط برقرار می‌کند. گوگل با داشتن یک حساب ثبت‌شده می‌تواند اطلاعات webmasters درباره مسایل سایت، خطاها یا حتی مجازات‌ها ارسال کند. همچنین به برخی از ابزارهای محدود اجازه می‌دهد تا به شما اجازه دهند تا در مورد مسایل سایت و درخواست ها با آن‌ها تماس بگیرید.

یک مرکز کنترل است

اگر شما به طور فعال وب سایت خود را بهینه کنید، متوجه می‌شوید که SEO به پایان نرسیده است. شما باید پیوسته محتوای خود را بهبود بخشید، تنظیمات سایت خود را اصلاح کنید، و خطاهای خود را به حداقل برسانید.

کنسول جستجو ابزارهایی را فراهم می‌کند که به مدیریت روز به روز کمک می‌کنند. این کار به شما این امکان را می‌دهد که کارهایی مثل ارسال و نظارت بر sitemaps XML انجام دهید، از گوگل بخواهید تا اشتباه‌ات خود را ارزیابی کند، یا ببینید که گوگل چگونه صفحات خاص و URL هایی را در سایت شما مشاهده می‌کند.

مدیریت Sitemap در کنسول جستجو گوگل

این یک داشبورد عملکرد است

حساب کاربری شما پر از اطلاعات مفید در مورد نحوه نمایش وب سایت شما و انجام نتایج جستجو است. از گزارش‌های قابلیت استاده موبایل گرفته تا ردیابی clickthrough، و بسیار بیشتر.

اگر در مورد مدیریت و بهینه‌سازی وب سایت خود جدی هستید، حساب کاربری شما برای درک این که چه زمانی و چگونه سایت شما در گوگل ظاهر می‌شود، تمرکز اصلی شما است.

مرور عملکرد در کنسول جستجوی گوگل

این یک منبع اطلاعاتی است

بیشتر داده‌ها در کنسول جستجوی گوگل را می توان با سیستم‌های دیگر مانند Google Analytics و Yoast SEO استخراج و ادغام کرد.

این به این معنی است که اگر یک متصل شونده Yoast SEO را اداره می‌کنید، می‌توانید برخی از داده‌های GSC را مستقیما در وب سایت خود ادغام کنید. در نتیجه، مدیریت اشتباه‌ات، آنالیز و تغییر جهت خود را آسان‌تر می‌کند!

راهنمای عالی خود را در مورد این که چطور آن را به دام انداخته، و چگونه از انتگرال گیری استفاده کنیم، بررسی کنید.